Stavba indické železnice

motivace: místo obeplutím Indického poloostrova po moøi, procestujeme pøímo skrz Indii po novì zbudované železnici
pomùcky: papírové korýtko pro každého hráèe (ze ètvrtky A3 lze podélným støihem vyrobit právì tøi ideální korýtka ve tvaru V, pøípadnì lze nakoupit vhodných rour a øezat a øezat a øezat), pingpongové míèky, kulièky...

 

Družstva se seskupí v øad, každý hráè obdrží papírového korýtka. Jsou seznámeni s tím, že korýtka pøedstavují kolejnice zbudované železnice a pingpongový míèek zastupuje vlak, záleží pouze na šikovnosti a sehranosti hráèù v družstvu, jak železnice pojede rychle a zda nevykolejí. Hráèi z korýtek sestaví jedno dlouhé koryto. První hráè v øadì obdrží pingpongový míèek, který vypustí do korýtka smìrem ke druhému konci. Míèek by mìl pokraèovat plynule jedním smìrem, nikterak se nezastavovat a neškobrtat. Hráè jehož korýtkem se míèek již prokutálí, musí rychle pøebìhnout ke druhému konci koryta, kde opìt nastaví jeho délku a èeká opìt na míèek, který se tak mùže dostat dál a dál. Jsou-li hráèi šikovní a dobøe sehraní, dojde tak k nìkolika výmìnám, ba se mùžou tímto zpùsobem dostat nekoneènì daleko. Omezí-li míèek v cestì èi spadne-li jim míèek na zem, vlak vykolejil a hra pro nì konèí. Družstvùm je pøed zapoèetím hry dán èas na secvièení herní strategie, aby jim mašinka pìknì šlapala. Soutìž mezi družstvy pak probíhá zpùsobem, že se od startovní mety musí dostat co nejdál, jako druhý aspekt pak rozhoduje èas. Je dobré uspoøádat více jízd, aby každý vláèek dostal šanci. Ve druhé fázi se na tra vydává rychlík v podobì hlinìné kulièky, pøi stabilnìjších korýtkách lze použít i vejce, pøi jehož pádu dochází ke skuteèné dopravní havárii. Hru je dobré z poèátku provozovat na rovném povrchu bez pøekážek, s pøibývající zkušeností hráèù v èlenitìjším terénu (les, brázdy, potok, padlé kmeny apod.), jízda železnice do kopeèka je samozøejmostí.

 

zeleznice.jpg