Padesát jedna plus jeden ukradený kolíček

motivace: od Suezu po Kalkatu, Egypt – Indie, všude je to samý zlodìj, proto i my si musíme dát pozor na lapky, abychom o nìco nepøišli, tøebas už jen o takový kolíèek na prádlo
pomùcky: døevìný kolíèek na prádlo pro každého hráèe, hrají všichni všeho vìku a postavení

 

Každému úèastníku tábora byl rozdán døevìný kolíèek na prádlo s instrukcemi, že má tak cca dopoledne na to, aby si jej dle své libosti, umu a fantazie barevnì vyzdobil. Kolíèek nesmí nikterak mechanicky upravovat èi na nìj nìco pøilepovat (ani kdyby to bylo pìkné), kolíèek musí zùstat kolíèkem, hráè si jej mùže pouze pokreslit a pomalovat. Najdou se možná nìkteøí, kteøí si do døeva kolíèku nìco vypálí, mòo, nad touto nápaditou úpravou mùžeme ještì pøimhouøit oko. A co je dùležité, každý si svùj kolíèek podepíše nebo jiným zpùsobem na kolíèku dá najevo, že právì tento je ten jeho. Je stanoven èas poèátku druhé fáze hry, kdy by mìli již všichni mít svùj kolíèek vyroben. Bìhem této druhé fáze hry si budou hráèi své kolíèky navzájem krást. V poèátku má každý svùj kolíèek, je jen otázka pozornosti a pohotovosti hráèe, u koho se bude nacházet jeho kolíèek v závìru hry. Kolíèek, který je øádnì stále ve høe musí mít jeho aktuální držitel (= pùvodní majitel èi zlodìj) pøichycen nìkde na svrchním odìvu èi na tìle tak, aby mu jej mohli ostatní hráèi ukrást pouhým klasickým stisknutím a uvolnìním kolíèku z místa úchytu v okamžiku jeho osobní nepozornosti. Pokud právì oloupený zlodìje pøi krádeži pøistihne nebo si ztrátu následnì uvìdomí (do cca 2-3 sekund) musí zlodìj kolíèek bez protestù vrátit, jinak se zlodìj stává novým držitelem ukradeného kolíèku, ten musí se svojí koøistí ihned nakládat dle pravidel jako s ostatními kolíèky, tedy pøichytnout jej povoleným zpùsobem na svrchní místo na svém tìle, aby tak dal šanc ostatním zlodìjùm. I zlodìj se musí obávat zlodìje. Každý kolíèek, který je øádnì ve høe, tedy musí mít stále nìkdo pøichycen, ztratí-li nìkdo kolíèek, mùže si jej jeho nálezce ponechat (jako by jej ukradl), toto pravidlo lze pøípadnì pro pøedejetí nejasností omezit na to, že i ztracené kolíèky vypadávají ze hry. Kolíèky vìdomì ukryté pøed zrakem zlodìjù èi pøichycené nestanoveným zpùsobem (není možno je øádnì stisknout a uvolnit) automaticky vypadávají ze hry. Dùležité je také upozornit na to, že zlodìj nesmí s kolíèky nikterak jinak nakládat než je mít øádnì uchycené pro ostatní chmatavky, rozumìjte tedy, že mimo pùvodního majitele kolíèkù není povoleno nikomu cizí kolíèek nìjakým zpùsobem upravovat, pøekreslovat a podobnì. Zvažte sami ve spojitosti s ostatním programem, ve kterých situacích krádeže zakážete, pøípadnì kdy držitelé kolíèku nemusí mít kolíèky pøímo u sebe (pøi koupání, v noci apod.). Hráèi mají možnost dle svého osobního zvážení si kolíèky mezi sebou mìnit èi je pøímo nìkomu pro hru darovat. V pøípadì nejasností však tížené kolíèky vypadávají ze hry. Délku hry (optimální 2-3 dny, lze i déle) zvažte dle chuti a bojovnosti samotných hráèù. Nejvìtší Napoleóni (držitelé nejvíce kolíèkù) jsou pøi slavnostním vyhlášení øádnì odmìnìni, vhodnou odmìnou je prádelní šòùra a nìjaký ten bonbónek na pøichycení. Je potøebné také zdùraznit, že šlo o hru a krást není v normálním životì správné.